Tartós fogyás az egészség jegyében: orvosok tippjei súlycsökkentéshez

Fogyás étrend változtatás, Fogadd meg az életmódváltás 10+1 parancsolatát!

Az életmódváltás kulcselemei a mértéktartó táplálkozás, a rendszeres testmozgás és a mentális egészségmegőrzés Fotó: Shutterstock 1.

Életmódváltás 12 egyszerű lépéseben

Fogyás étrend változtatás el, hogy az egészséges egyben alacsony kalóriatartalmat is jelent Számos egészséges élelmiszer létezikamely jótékony hatással van a szervezetre, de — különösen nagyobb mennyiségben — súlygyarapodáshoz vezet. Ez az életmódváltás egyik fontos szabálya.

Ilyen élelmiszer például a szőlő vagy a banán, amelynek a nagyobb mennyiségű, vagy mondjuk estére időzített fogyasztásával jelentős súlytöbbletet lehet összeszedni. Szintén ilyen az avokádó, amelyet zsírossága miatt érdemes csökkentett mennyiségben beépíteni az étrendbe. Az olajos magvakból kisebb maroknyi mennyiség is elegendő, mert szintén magas a zsírtartalmuk. A gyümölcsöket a gyümölcscukor-tartalmuk miatt érdemes a reggeli vagy délelőtti étkezésbe iktatni.

Minden egészséges ételnek nézd meg a kalóriatartalmát, és annak alapján határozd meg a fogyasztandó mennyiséget. Az életmódváltás titka: bízz a kis lépésekben! Egy buszmegállóval előbb leszállni, nem használni a liftet, messzebb parkolni és így tovább. Ezernyi apró ötletet ezernyi alkalommal olvashattál, halhattál.

Mégis nagyon kevesen hisznek ezek hasznában. Bizony, hajlamosak vagyunk az ilyen apró dolgoknak minimális jelentőséget tulajdonítani, pedig napi percnyi plusz séta — busztól, kocsitól, bárhonnan bárhová — napi mínusz kalóriát jelent, amely egy év alatt akár 5 kiló mínuszhoz is vezethet.

Innen nézve sportolók diétája megéri hinni a kis dolgokban, nem?

fogyás étrend változtatás

Számolj le a feleslegesen megivott kalóriákkal Ne higgy a reklámoknak, a gyümölcsös üdítőitalok nem helyettesítik a valódi gyümölcsök fogyasztását, például a dobozos narancslé nem olyan teljes értékű, mint a frissen facsart. Az alacsony kalóriatartalmúnak minősített szénsavas italok pedig nem nulla kalóriájúak. Már napi pohárnyi üdítő vagy szénsavas ital akár kalóriával is megnöveli a bevitt energiamennyiséget.

Ez pedig észrevétlenül évente akár pluszkilót jelent. Miközben meggyőződésünk, hogy helyes az életmódunk. Alkalmanként persze igyál bátran üdítőt, de a mindennapjaidnak ne legyen része. A legjobb az ásványvíz, amelyet ízesíthetsz citrommal vagy lime-mal, vagy igyál gyógynövényteákat, zöld teát.

Ezeket akár jéggel is készítheted, így természetes üdítőként hatnak. Optimálisan órára van szüksége egy felnőtt szervezetnek a megfelelő regenerálódáshoz. Ennél kevesebb vagy több alvás fáradékonyságot, aluszékonyságot okoz, és túlevésre csábít.

Fogadd meg az életmódváltás 10+1 parancsolatát!

Bújj ágyba mindennap egy fél órával korábban, és ébredj is ennyivel hamarabb. A reggeli perc nyereséget fordítsd egy ébresztő sétára a környéken.

Lehet, hogy kiválasztják az éppen divatos diéták egyikét, aztán fogynak vele 5, legfeljebb 10 kilót, és mivel ekkora túlsúlynál ez a fogyásmennyiség még nem túl látványos, a fogyni vágyó pár hét kínlódás után elveszti a kedvét, és úgy dönt, abbahagyja. Az orvosok, táplálkozási szakértők általános véleménye szerint tartósan fogyni szép fokozatosan lehet az optimális fogyást leggyakrabban heti 0, kilóban állapítják meg.

Jobb, mint egy csésze kávé, ráadásul kalóriát is égetsz. Ne tiltsd el magad örökre minden kedvencedtől Az életmódváltás, a diéta, akár tetszik, akár nem, jár bizonyos fokú lemondással, sőt. Ha valóban egészségesen szeretnél élni, le kell mondanod a mindennapos chips- fagyi- csoki- keksz- és nasiadagodról. Ha azonban heteken vagy hónapokon át megvonod szervezetétől a finomságokat, amelyeket egyébként mindennél szívesebben fogyasztanál, az könnyen ahhoz tee fogyás mentővadászok, hogy egyszercsak túleszed magad velük.

Tűzz ki maga elé heti vagy kétheti intervallumokat, amikor igenis engedélyezel fogyás étrend változtatás — természetesen mértékkel — egy-egy kis adagot a nagyon kívánt ételből. Ne hanyagold el a mozgást Aki nem a sport szerelmese, és csak azért mozog, hogy ne hízzon, vagy hogy gyorsabban fogyjon, hajlamos ki-kihagyni az edzéseket. Az izmoknak nem kell sok, hogy leépüljenek, már pár hét is elég ahhoz, fogyás étrend változtatás a feszes hasizom vagy a farizom tovatűnjön. Persze az izom emlékszik, így ha újra elkezdesz fogyás étrend változtatás, gyorsabban visszanyerheted szálkás formáit.

Fogyás étrend változtatás legjobb módszer azonban betartani a rendszeres edzéseketakár otthoni gyakorlatokkal, tempós sétával, futással, kerékpározással. De egy hétnél többet — hacsak nem betegség állja az utad — lehetőleg ne lógj az edzésekről. Tartsd észben: az életmódváltás egyik fontos része, hogy olyan sportot űzz, amit szeretsz annyira, hogy kitarts mellette akkor is, ha nehéz.

Ne mellőzd a szénhidrátokat Az egészséges életmód és a fogyás a bevitt kalóriák mennyiségén múlik.

  • Életmódváltás 12 egyszerű lépéseben | Diéta és Fitnesz
  • Így lesz sikeres diétád: tartós fogyás 7 egyszerű lépésben | lifestylecom.hu
  • Az étkezési szakemberek is mind egyetértenek abban, hogy a kisebb lépések hatásosabban vezetnek a cél felé, mint az óriásiak.
  • Keress receptre vagy hozzávalóra Így lesz sikeres diétád: tartós fogyás 7 egyszerű lépésben Szeretnél egészségesebb, karcsúbb, boldogabb és kiegyensúlyozottabb lenni?
  • Rudolf Dániel A 3 leghíresebb szovjet szexbotrány A tartós fogyáshoz nem szigorú fogyókúra kell, hanem hosszú távon is fenntartható életmódváltás, rendszeres testmozgás, és a belső egyensúly kialakítása.
  • Sokan szeretnének lefogyni úgy, hogy közben azonnali, látványos eredményeket akarnak, ezért szigorú, éhezéssel járó diétákba kezdenek.
  • Mit egyek, ha fogyni akarok és mikor | Diabetes remedies, Vegan meal plans, Diet

Ha teljesen mellőzzük a szénhidrátokat, az egyrészt hiánybetegségeket okozhat, másrészt lelassítja az agyműködést, fáradékonysággal, aluszékonysággal jár, és megzavarhatja a koncentrációképességet. Egy kis adag szénhidrát a főétkezésekkor mindig kerüljön a tányérra.

Mellé jöhet több fehérje, és pakoljuk meg nagy adag nyers vagy párolt zöldséggel.

Egy teli tányér már optikailag is eltelíti az agyat. Igyál az étkezések előtt és után sok vizet, így tovább fokozható a teltségérzet.

Keress receptre vagy hozzávalóra

Ne a tévére, a testedre figyelj! Egy felmérés szerint fogyás étrend változtatás tévénézés közben esznek, gyakorta a műsoridőhöz igazítják az étkezések hosszát. Vagyis megvárják az első reklámot vagy egy sorozat epizódjának végét, és az evést is csak ekkor hagyják abba. Így pedig hajlamosak sokkal többet enni, mint amennyire a szervezetnek valóban szüksége van. Gyakorta kétszer szednek vagy visszamennek a konyhába még egy kis harapnivalóért, mert a műsor eltereli a figyelmüket, és túlságosan összekapcsolták az evéssel.

Előbb nézd meg a műsort, és csak utána tálalj, amikor már figyelni tudsz az elfogyasztott mennyiségre és a tested jelzéseire. Ha képtelen vagy elszakadni a tévétől, egyél a reklámszünetben.

Fotó: Shutterstock 9. Ne titkold a diétádat, életmódváltásodat Ha a környezeted előtt titokban tartod, hogy éppen az egészséges új élet, az életmódváltás a célod, sokkal jobban ki leszel téve a fogyás étrend változtatás. Ha a családod és a barátaid nem tudják, hogy egészségesen kívánsz élni, addig fogyni pct, hogy egyél a kínált finomságokból, míg nem leszel képes ellenállni.

fogyás étrend változtatás

Vagy tudatosan elfogadod a hizlaló ételeket, nehogy megbántódjanak a szeretteid. Ha őszintén elmondod, hogy diétázol, vagy igyekszel egészségesen élni, megértők lesznek, és nem tukmálnak majd feleslegesen. Jobb az őszinteség, mint örökösen kifogást keresni. Az igazság a legjobb magyarázat mindenre. Ne edzd túl magad Azzal, hogy ész nélkül futsz, sportolsz és emelgeted a súlyokat, nem feltétlenül használsz a szervezetednek, sőt. A fogyás, az izmok szálkásodása nem attól függ, mennyire izzadsz, és mennyire szenvedsz a légszomjtól.

Ha csak most kezdesz sportolni, hetente két-három alkalommal mozogj, zsírégető pulzustartományban. Ez az a zóna, ahol még képes vagy beszélni mozgás közben, nem kapkodod a levegőt.

A tested majd hozzászokik a terheléshez, és szépen, fokozatosan emelheted a tempót.

A siker kulcsa a megvalósításban rejlik, ezért megkérdeztük Dudás Lilit és Kiss Gergelyt, a Scitec Nutrition Életmódváltók programjának két mentorát, hogy melyek a legfontosabb lépések az átalakuláshoz vezető úton. Hosszú távon csak az életmódváltás segít Rövidtávú diéta helyett a megoldást az életmódváltás jelenti, amely során úgy érheted el kitűzött célodat legyen az fogyássportteljesítmény vagy egyébhogy szervezetedtől nem vonod meg a szükséges táplálékot, ugyanakkor rendszeres mozgással több energiát használsz fel — hangsúlyozzák a szakértők. Legyél motivált! A változást nagyon kell akarni, a sikeres életmódváltás mindig egy radikális döntéssel kezdődik — mondja Dudás Lili személyi edző, aki saját fogyási tapasztalatait adja át vendégeinek és követőinek.

Ismerd fel és értsd meg a stresszes állapotot Amikor egy stresszes időszakban találod magát, munkahelyi, magánéleti gondok gyötörnekakkor a szervezetedből stresszhormonok szabadulnak fel, például a kortizol. Ezek a hormonok azonban generálják a zsírképződést, sőt, akár farkasétvágyat is keltenek. Az életmódváltás fontos eleme, hogy felismerjük a sikert gátló lelki tényezőket is.

Sokaknál ekkor jelentkezik a stresszevés: csak esznek, esznek anélkül, hogy éreznék az ízeket, csupán azért, hogy nyugtassák az idegeiket.

4 apró változtatás, amellyel felpörgetheted a fogyást

Ilyenkor pedig csupa olyan étel felé nyúlnak, amelyek gyors kielégülést okoznak: cukros ételekhez, szénhidrátbombákhoz. Amikor érzed, hogy nyugtalanabb időszak következik, készülj erre tudatosan. Esténként, miután hazaért, azonnal igyál egy csésze finom teát.

fogyás étrend változtatás

Hallgasd meg a kedvenc zenéit, menj el sétálni. Csak azután merészkedj a hűtő közelébe, ha már úgy érzed: irányítani tudja az érzéseidet, és uralod az étkezésed. Vezess étkezési naplót Ezt a tanácsot sokan elbagatellizálják, pedig óriási segítség az életmódváltás buktatóinak elkerülésében. Nincs jobb módja az evéskontrollnak, mint minden egyes falatot leírni, amit elfogyasztottunk.

Az ember memóriája igencsak szelektív, különösen, ha evésről van szó.

Így diétázzon 100 kiló felett – Étrend+tanácsok

Meggyőződésünk, hogy helyesen étkezünk, és nem értjük, hogy mi baja a mérlegnek, miért nem mozdul meg végre. Vagy ha igen, miért felfelé. Nos, azért, mert könnyen elfelejtjük a kávé mellé elrágcsált kekszeket, a gyerek tányérjáról felcsipegetett maradékokat, a metrómegállóban vásárolt apró péksütiket.

Ezek a mindennapi étrendben megbúvó kalóriák jelentősen befolyásolják a súlyunkat. Írj le azonnal minden egyes elfogyasztott falatot. Pár napon belül szembesülni fogsz a hibáddal, és könnyebben úrrá tudsz lenni a nassolás problémáján.

fogyás étrend változtatás