Leadnád a felesleget? ENNYIT kellene pontosan edzened egy héten

Fogyás csak súlyokkal. "+_NEWS_RATING_YOU_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Súlyzós edzéssel fogyni? Könnyebb, mint hinnéd!

A legegyszerűbb lenne egyetlen szóval és egy vállrándítással lezárni az egészet: kitartás! Nyilvánvalóan ez a kulcsa a további fogyásnak, de egy kiéheztetett, elfáradt szervezetet nem lehet ennyivel elintézni. Először is, gondoljuk végig, mi okozhatja az átmeneti egy helyben topogást.

Fogyás csak súlyokkal

Természetes, hogy amikor belekezdünk egy diétás módszerbe, megváltoztatjuk étkezési szokásainkat és sportolni kezdünk, a szervezetünk szinte azonnal reagál. A sokszor Elegendő napköszöntés a fogyáshoz alacsonyabb kalóriabevitel és a rendszeres mozgás, amely csak tovább égeti a bevitt energiát, hirtelen és látványos fogyást eredményez. A kilók szinte csak úgy olvadnak lefelé.

  • Hány súlyzós edzés kell a zsírégetéshez? A futásnál sokkal szebben fogyaszt - Fogyókúra | Femina
  • Emlék súlycsökkenés las cruces nm

A tényekhez tartozik azonban, hogy az első kiló mínusz sokszor nem valós fogyás. Ezek a kilók ugyanis gyakorta csak a szervezetben felgyűlt felesleges víz és salakanyagok távozását jelentik, nem pedig a valódi, zsírból való veszteséget. A valódi fogyás majd ezután következik.

Fogyás csak súlyokkal

Az első pár hétben folyamatos lehet a súlyvesztés, ám ez a folyamat minden egyes módszernél lelassul. Minél kisebb lesz a testsúly, annál lassabbá válik a fogyás üteme is. Nem véletlen, hogy nagy túlsúlyból lehet a legjobban fogyni — legalábbis az első időszakban.

Fogyás csak súlyokkal

Az izom nehezebb Sok esetben maga az új életmódprogram az oka a stagnálásnak. Hiszen, ha valaki rendszeresen, tehát heti három-négy alkalommal sportol, akkor a zsírtömege lassan kezd izommá alakulni.

Súlyzós edzés és fogyás? Micsoda?!

Az izom azonban nehezebb, mint a zsír, így a fogyással egyetemben az izmok növekedése igencsak lelassíthatja a fogyás ütemét. Ám, aki rendszeresen sportol, az a stagnálás ellenére is érzi, hogy a teste átalakul, laposabb a hasa, keskenyebb a dereka, feszesebb a feneke, és a combja kerülete is egyre kisebb. Éppen ezért a mérlegelés mellett érdemes centikben is mérni testünk átalakulásának a mértékét.

A szervezet nem csak a rendszeres sporthoz, de az új étrendhez is hozzászokik idővel. Vagyis lehet, hogy eleinte lendületes a fogyás egy kalóriás étrenddel, ám ahogy csökken a súly, csökken a napi kalóriaszükséglet is. Hiszen egy kisebb test, kisebb súllyal, kevesebb étellel is beéri.

Este nehezebb vagy? Ez az oka a súlyingadozásnak

Éppen ezért érdemes a bevitt kalóriák mértékét fokozatosan csökkenteni. Számoljuk ki a napi energiaszükségletünket az alábbi módszerrel. Álljunk rá a mérlegre, majd amikor szembesültünk a kilóink számával, szorozzuk meg 92,4-gyel.

Fogyás csak súlyokkal

Ekkor kilojoule-ben megkapjuk azt az értéket, amelyet a szervezetünk egy nap eléget nem túl aktív állapotban. A Fogyás csak súlyokkal összeget aktivitásától függően a következő számokkal szorozzuk tovább: ülőmunka végzése esetén: 1,3-mal, enyhén aktív munka végzésekor: 1,4-gyel, aktív munkavégzés esetén: 1,5-tel, nagyon aktív munkavégzés esetén: 1,7-tel.

Fogyás csak súlyokkal

Amikor megvan a napi energiaszükségletünk alapértéke, akkor — ha fogyni szeretnénk —, ezt csökkentsük először kalóriával, majd zal. Ez heti 0, kg-os fogyáshoz Fogyás csak súlyokkal.

Súlyzós edzés és fogyás? Micsoda?!

Ha mindehhez még sportolunk is, akkor a fogyás mértéke még gyorsabb lehet. Tovább, tovább! Amikor a fogyás megtorpan, mindenképpen folytassuk a kúrát. Ha eleve nagy súllyal kezdtük és viszonylag magas a bevitt kalóriaérték, csökkentsük tovább.

Leadnád a felesleget? ENNYIT kellene pontosan edzened egy héten

További vagy akár kalória megvonásával újra lendületbe hozható a fogyás. Van természetesen egy alsó határ, amelyet nem szabad átlépni. Mikor a súlyunk elér a BMI-számítás szerinti normális tartományba, akkor határozzuk meg újra a napi szükséges kalóriabevitelt, és innentől már csak a súlytartás legyen a cél.

Lehet, hogy kiválasztják az éppen divatos diéták egyikét, aztán fogynak vele 5, legfeljebb 10 kilót, és mivel ekkora túlsúlynál ez a fogyásmennyiség még nem túl látványos, a fogyni vágyó pár hét kínlódás után elveszti a kedvét, és úgy dönt, abbahagyja. Az orvosok, táplálkozási szakértők általános véleménye szerint tartósan fogyni szép fokozatosan lehet az optimális fogyást leggyakrabban heti 0, kilóban állapítják meg. Ilyen tempóban lehet úgy fogyni, hogy a leadott mennyiség jó eséllyel később se jöjjön vissza.

Az első módszer tehát a bebetonozott súly megingatására: a kalóriacsökkentés. Ezzel egyetemben nem árt változtatni edzési szokásainkon.

Növeljük a kardioedzések időtartamát, végezzünk több felülést vagy súlyzós gyakorlatot. A lényeg a változatosság, hiszen, ha mindig ugyanolyan tempóban, ugyanannyi ideig, ugyanakkora súlyokkal dolgozunk, a szervezet egy idő után alkalmazkodik, és nem fejlődik tovább. Mindeközben a legfontosabb: akár napokig, akár hetekig stagnál a súly, nem szabad feladni!

  • Ennyit kellene edzened egy héten, ha fogyni akarsz
  • 50 év felett nem tud fogyni

Próbálkozzunk a fent említett változtatásokkal, de ezeknek is adjunk időt. Nem egyik napról a másikra fognak eredményt hozni az apró cselek, variációk sem.

Este nehezebb vagy? Ez az oka a súlyingadozásnak :: Fitness Akadémia

Folytassuk a programot kitartóan. Fotó: Shutterstock Jó tanácsok Érdemes pár napig étkezési naplót vezetni.

Well\u0026fit otthoni súlyzós edzés

Így ellenőrizhetjük, hogy valóban helyesen, az előírtaknak megfelelően táplálkozunk. Győződjünk meg róla, hogy nem lazítottunk túlságosan, nem voltak túl sűrűek a bűnözős napok. Arról is győződjünk meg, hogy az ételadagjaink sem lettek nagyobbak. Ne egyhetes periódusokra osszuk a diétát.

Fogyás csak súlyokkal